wtorek, 23 sierpnia 2011

Pielęgnacja yorka

No i w końcu jakiś post, który może się komuś przydać...

Yorkshire terrier, jako rasa o długim włosie, wymaga dużo pielęgnacji.
Dlatego, zanim kupisz yorka przemyśl dokładnie, czy naprawdę masz czas na pielęgnację i czy wykażesz się cierpliwością, jeśli pies tego nie polubi, będzie się wiercił czy gryzł.

Czesanie
York o długich włosach, czy też wystawowy powinien być długo i starannie czesany nawet kilka razy dziennie.
Krótko obcięty york, tak jak mój teraz czy wygolony maszynką nie wymaga tak częstego czesania. Raz dziennie wystarczy, jednak ja czeszę co drugi, a nawet co trzeci dzień, ponieważ włoski mu się tak nie kołtunią.






























Kąpanie 
Yorkshire terrier kąpie się tak mniej więcej co tydzień. Ja kąpię  co dwa.
Używam szamponu Champion dla szczeniąt yorków.






















Kąpiąc psa musimy pamiętać, aby woda nie dostała się do uszu ani oczy. W ogóle nie powinno się myć głowy yorkowi. Ja zawsze myję bardzo małą ilością wody sam czubek głowy.

Po kąpieli suszenie
Do suszarki trzeba przyzwyczajać psa od małego. Gdy jednak się nie uda trzeba pokładać wiarę w ręcznikach i w dywanie :D ale nie puszczajmy mokrego psa na podwórko, bo może zachorować.
 












Mokre wariacje
Zapewne Twój psiak również wariuje, gdy jest mokry. Tarza się po dywanie, po łóżku. No cóż, widać ma ku temu powód, a jak się nie mylę wyjaśniałam to w którymś z postów na tym blogu.








 












Mycie zębów
Najlepiej myć zęby psu przed kąpielą, oczywiście szczoteczką i pastą. My jak na razie próbujemy się oswoić z plastikowym palcem wchodzącym nam do pyska...














Obcinanie włosów
Co do obcinania włosów to już jak kto tak chce, ważne żeby nie obciąć wąsów.  Ale powinno się obcinać yorkowi włosy na uszach, żeby nie opadły i na łapkach, między poduszeczkami.

20 komentarzy:

  1. Fajnie zdjęcia. Nie mam yorka ale post przydatny.
    Pozdr' Jadwiga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post ;D
    Słodko wygląda Buddy po kąpieli ;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post:)
    Tylko gdy go czeszesz to nie pozwalaj mu leżeć na kanapie,pies musi stać.Tak jak u fryzjera.
    Buddy jest uroczy;D
    Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  4. No przydatny post i śliczne zdjęcia .
    Buddy fajnie wygląda mokry :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny post :)
    Nodi też się tak o wszystko wyciera po kąpieli :D
    Pozdrawiamy !

    OdpowiedzUsuń
  6. Hah, skąd ja znam te wariacje po kąpieli jak jest sie mokrym? Mój shih robi identycznie, wyciera się o wszystko, a z tego co widzę po zdjęciach Buddy robi tak samo!:)
    Post bardzo fajny, a dodam od siebie że sama używam szamponu z Championa i jest bardzo fajny, jestem zadowolona.
    + Widzę nowy nagłówek! Świetny jest.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z tb na 100% Yorkshire Terrier to rasa z wymaganiami ,zaniedbasz? Masz przechlapane!
    Post super ,fotki również widzę ,że Buddy chyba lubi pielęgnację. Mój Cody tak sobie.

    Pozdrawiam. ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny post , nie tylko dla właścicielki Yorków , jak i innych psów.Mam taką samą szczoteczkę na palec :)

    OdpowiedzUsuń
  9. co do mycia ząbków dam Ci małą radę

    jeśli go przyzwyczajasz dopiero to daj mu podobną szczoteczkę do zabawy i zacznij ją troszeczkę pastą do zębów smarowac

    bo psy nie lubią mycia ząbków dlatego że smaku i zapachu pasty nie lubią

    fajny blog zapraszam na mój http://maja-yorkshire-terrier-monika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Buddy jest jak ciacho z kremem:P Po prostu cud:) Ja też mam yorka i robi to samo co twój po kąpieli:) Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. fajne fotki ale tekst.............wyssany z palca
    nie obcinać psu wąsów!???????dlaczego pytam?u kotów owszem!!!!!!!!!!okaleczymy kota gdy obetniemy mu wąsy!odbierzemy mu węch ale psy??????pierwsze słyszę!moj york chodzi regularnie co 3 m-ce do fryzjera byliśmy u 10 różnych fryzjerow i kazdy obcina psu wąsy.........

    OdpowiedzUsuń
  12. spoko post będe miała yorka iten post bardzo mi się przyda[pozdrawiam]

    OdpowiedzUsuń
  13. ekstra fotki i post przydatne niewiedziałam że tyle zachodu z tym wszystkim pozdrawim

    OdpowiedzUsuń
  14. wszystko super ale nierozumiem dlaczego niemozna kapac yorka co dziennie ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również codziennie swojego psa bym nie kąpał nawet z tego faktu, że psiaki mają swoje różne bakterie, które im pomagają w życiu. Ja również dbam o swojego psa i nawet w sklepie https://sklep.germapol.pl/ kupuję mu różnej maści kosmetyki do pielęgnacji. Mimo wszystko kąpieli codziennych nie mamy.

    OdpowiedzUsuń